Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de KiKa Hilversum City Run zelf!

Inschrijving 2025

Inschrijving
Wanneer gaat de inschrijving open?
De inschrijving voor de KiKa Hilversum City Run gaat op 25 november 2024 om 9.00 uur open.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op 31 maart 2025, of eerder als we uitverkocht zijn.

Hoe kan ik inschrijven?
Ga naar de startpagina en kies voor ‘Inschrijven’

Wat zijn de tarieven?
De tarieven vind je op de website.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.
Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via het contactformulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.

Is er een na-inschrijving? Is er een wachtlijst?
Er is geen na-inschrijving of wachtlijst.

Na 31 maart 2025 komt er een vraag- en aanbodpagina op de website. Op die pagina bieden wij jou de kans om een ticket te kopen of te verkopen.

Wijzigen is tijdelijk niet mogelijk van 24 februari 2025 t/m 1 april 2025. Vanaf 2 april 2025 kan je weer wijzigen.

Wanneer je na 24 februari 2025 een ticket doorverkoopt, dien je er onderling voor te zorgen dat het startbewijs bij de nieuwe deelnemer terecht komt.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke dashboard?
Open jouw dashboard en vul jouw e-mailadres in om in te loggen.
Wijzigen, annuleren en doorverkopen
Hoe wijzig ik mijn afstand?
Open jouw dashboard en klik op ‘Gegevens’ en vervolgens op ‘Ticket omruilen’.

Het wijzigen van jouw afstand is mogelijk t/m 24 februari 2025, tenzij de afstand is uitverkocht.

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens of shirtmaat?
Open jouw dashboard en klik op ‘Gegevens’ en vervolgens op ‘Registratie bewerken’.

Het wijzigen van jouw gegevens is mogelijk t/m 24 februari 2025.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, kun je jouw inschrijving aan iemand anders doorverkopen. Hoe dat werkt, lees je bij de volgende vraag.

Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m 24 februari 2025 schriftelijk annuleren via het contactformulier en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de algemene voorwaarden op de website.

Hoe kan ik mijn inschrijving doorverkopen?
Vanaf 31 maart 2025 komt er een vraag- en aanbodpagina op de website. Op die pagina bieden wij jou de kans om een ticket te kopen of te verkopen.

Open jouw dashboard en open jouw registratie. Klik in jouw ticket op ‘Gegevens’ en ‘Ticket doorverkopen.

Wanneer je na 24 februari 2025 een ticket doorverkoopt, dien je er onderling voor te zorgen dat het startbewijs bij de nieuwe deelnemer terecht komt.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden vind je op de website van het evenement.
Runningshirt
Is er een eventshirt beschikbaar?
Kijk op de website voor meer informatie over het Eventshirt.

Ik ben vergeten een shirt te bestellen, is dit nog mogelijk?
Open jouw dashboard en jouw registratie. Kies voor ‘Extra’s bijbestellen’ om alsnog een shirt te bestellen.

Je kan t/m 24 februari 2025 een shirt bestellen, zolang de voorraad strekt.
Leeftijd
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen?
Een deelnemer dient op de dag waarop het evenement wordt gehouden tenminste een minimumleeftijd bereikt te hebben. Bij de 10 km is dat 14 jaar, bij de 5 km is de minimumleeftijd 12 jaar.

Kijk op de website voor de leeftijden van de Kids Run.
Startnummer
Wordt mijn startnummer thuisbezorgd?
Ja, uiterlijk in de week van het evenement ontvang je jouw startnummer per post. Je ontvangt in de week van het evenement extra informatie hierover per mail.

Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn startnummer met de post?
Nee, indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw startnummer op te halen bij de helpdesk. Je ontvangt hier in de week van het evenement informatie over.

Ik heb mijn startnummer niet ontvangen. Wat nu?
Als je op de dag van het evenement geen startnummer hebt ontvangen, kun je op vertoon van jouw laatste deelnemersinformatiemail een reserve startnummer ophalen bij de helpdesk op het evenement.

Ik heb een ticket overgenomen. Mag ik in een ander startvak starten?
Bij overname van een startnummer na 24 februari neem je ook het startvak over van die persoon. Eerder starten is niet toegestaan, later starten mag wel.

Ik heb een ticket overgenomen. Wordt mijn startnummer bij mij thuis bezorgd?
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 24 februari 2025, een ticket hebt overgenomen, dien je onderling te regelen dat het startnummer bij jou terecht komt.

Kan ik de naam op het startnummer veranderen?
Na de uiterlijke wijzigingsdatum 24 februari 2025 kan de naam op het startnummer niet meer gewijzigd worden.

Als je het startnummer na de die datum hebt overgenomen en het ticket is online aan jou toegewezen, dan komt jouw naam wel in de uitslagen te staan.

Overig

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Het team bestaat uit individuele vrijwilligers, studenten en vrijwilligers vanuit verenigingen. Meer over het vrijwilligerswerk lees je op onze website.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Meedoen aan de sportevenementen van Le Champion is al een feest op zich, maar om als lid aan de start te staan, geeft net dat beetje extra. Meer over lid worden van Le Champion lees je op onze website.

KiKa Hilversum City Run 2025

Start en finish
Waar zijn de start en finish?
De start  en de finish bevinden zich op Marktplein Langgewenst in Hilversum.

In welk startvak start ik?
Uiterlijk in de week van het evenement ontvang je een e-mail met de laatste deelnemersinformatie, jouw startvak en starttijd.

Wat zijn de starttijden?
Kijk voor de starttijden op de website.

Mag ik eerder of later starten?
Binnen de door jou gekozen afstand, mag je in een later startvak starten. Eerder starten is niet toegestaan.

Mag ik meedoen met een andere afstand?
Het wijzigen van jouw afstand is mogelijk t/m 24 februari 2025, tenzij de afstand is uitverkocht. Open jouw dashboard en klik op ‘Gegevens’ en vervolgens op ‘Ticket omruilen’.

Na deze datum is het alleen mogelijk om een kortere afstand te lopen. Je kan met jouw startnummer vanuit het zelfde startvak bij de kortere afstand starten. Als jouw kleur startvak er niet bij staat, start je in het laatste startvak.

Kijk voor de starttijden op de website.

Tot hoe laat is de finish open?
De finish is open tot 15.15 uur.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Kijk bij Bereikbaarheid op de website voor meer informatie over parkeren en de bereikbaarheid tijdens het evenement.
Helpdesk
Waar is de helpdesk van Le Champion?
Je vindt de helpdesk op het Marktplein Langgewenst.

Wat zijn de openingstijden van de helpdesk?
De helpdesk is geopend van 08.00 tot 17.00 uur.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden vind je op de website van het evenement.
Medaille
Krijg ik een medaille?
Iedere deelnemer ontvangt na de finish een unieke herinneringsmedaille.

Wanneer ontvang ik de Medaltab?
Heb je bij jouw inschrijving een Medaltab besteld? Dan ontvang je het inlegplaatje uiterlijk 2 weken na het evenement.
Tijdslimiet
Zijn er tijdslimieten?
Bij deelname aan de KiKa Hilversum City Run gelden de volgende tijdslimieten:
  • 10 km: 1 uur en 30 minuten
  • 5 km: 45 minuten
  • Bink Kids Run: 30 minuten
  • Bink Family Run: 30 minuten
Kids Run
Is er een prijsuitreiking bij de Kids Run?
Onder het motto 'Meedoen is belangrijker dan winnen' en 'Iedereen is een winnaar', is er geen prijsuitreiking. Alle kinderen ontvangen een medaille na de finish.

Ik wil graag met mijn kind mee rennen, mag dat?
Ouders met kinderen van 4 t/m 6 jaar mogen met hun kind meelopen over het parcours. Begeleiding bij oudere kinderen is niet toegestaan.
Verzorging, medisch, faciliteiten
Welke verzorging is er onderweg?
Kijk op de website voor informatie over de verzorgingsposten voor de 10 km en de 5 km.

Is er medische hulpverlening aanwezig?
Bij de verzorgingsposten langs de route vind je medische hulpverlening.

Zijn er toiletten onderweg?
Er zijn toiletten op de start- en finishlocatie.

Is er douche- en omkleedgelegenheid?
Er is geen douche- en omkleedgelegenheid beschikbaar.

Waar kan kleding ingeleverd worden?
Op het Marktplein is er mogelijkheid om jouw kleding in te leveren bij de kledinginname. Bij inlevering van jouw (kleding)tas krijg je een sticker op jouw startnummer geplakt. Na afloop kan je aan de hand van dit nummer jouw tas weer ophalen. Inleveren is op eigen risico. De kledinginname is geopend van 10.00 uur tot 17.00 uur.

Laat je kleding niet achter bij de startvakken en bind deze niet vast aan de hekken, want deze wordt direct na de start verwijderd.

Zijn er kluisjes?
Er zijn geen kluisjes of lockerwagen(s) aanwezig.
Tijdsregistratie, uitslagen
Is er tijdregistratie?
De tijdregistratie wordt verzorgd door Mylaps Event Timing door middel van een chip achter op jouw startnummer.

Waar vind ik de uitslagen?
De uitslagen vind je terug op de website.

Mijn uitslag klopt niet, wat nu?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw wijziging.

Kan je persoonlijke uitslag laten verwijderen?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw verzoek. Jouw gegevens worden dan geanonimiseerd.
Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via het contactformulier.
Le Champion app
Waar download ik de Le Champion app?
De Le Champion app is gratis te downloaden via Google Play of via de App Store. Meer informatie over de Le Champion app vind je op de website.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!